»
»
Защо не мога да отслабна?
Защо не мога да отслабна?
0
429
Опитвате се усилено, но килограмите не намаляват и не се раздвижват по никакъв начин. Един Господ знае дали онези излишни няколко килограма ще изчезнат все някога . Но не вдигайте белия флаг и не се отказвайте от упорития хранителен режим и редовните тренировки.

Ще ви дадем няколко причини, поради които може би не можете да отслабнете:

Защото прескачате закуската?

Това е много възможно. Когато пропуснете първото хранене за деня, храната – била тя и здравословна до края на деня, може да работи срещу вас. Вероятно ще сте по-гладни по-късно, така че можете да прекалявате по време на обяд.

Опитайте се да ядете до един час след събуждането си. Закуска с високо съдържание на фибри и протеини може да ви помогне да се чувствате сити за по-дълго време. Опитайте извара с плодове, яйца с пълнозърнест препечен хляб или гръцко кисело мляко с банан.



Ядете твърде много преди да си легнете?

Храненето късно вечер може да предизвика проблеми., що се отнася до желанието за отслабване. Това хранене може да повиши телесната температура, кръвната захар и инсулина, което го прави по-трудно за изгаряне на мазнини. Опитайте се да вечеряте най-малко 3 часа преди да заспите.

Внимавайте с хапването на храни и след вечеря. Може би приемате повече калории, отколкото осъзнавате, когато хапвате, докато гледате телевизия или седите пред екрана на компютъра. Може също да се изкушите да ядете нездравословни храни като сладолед или чипс – а всички знаем колко вредни и нежелани са те.

Дали защото съм под прекалено голям стрес?



Възможно е. Това може да ви накара да пожелаете приема на висококалорични храни с огромно съдържание на мазнини. Вашето тяло също е склонно да съхранява повече мазнини, когато сте стресирани. За да намалите стреса, опитайте упражнение или медитация.

Заради пола?



Това също може да е от значение, що се отнася до загубата на излишни килограми. Скорошно проучване показва, че за мъжете отслабват по-лесно, отколкото жените. Жените пък, от своя страна, са по-склонни да останат слаби за по-дълго време и да задържат постигнатите желани килограми.

Горенето на мазнини в различните области на тялото също се отнася до пола. Мъжете изгарят първо мазнини в областта на корема, докато жените се затрудняват с тази част на тялото.



Изгаряте ли калории по-бавно от другите хора?

Възможно е. Времето, което ви отнема, за да ги изгорите, се основава на метаболизма ви - химични реакции, които поддържат тялото ви.

Ако имате бавен метаболизъм, вашите гени могат да бъдат виновни. Или може да нямате достатъчно чиста мускулна маса. Хората с мускулесто тяло изгарят повече калории, отколкото хората с по-висок процент телесни мазнини.

Други неща, които могат да повлияят на начина, по който изгаряте калории:
Остаряване: Вашият метаболизъм се забавя с около 2% -8% всяко десетилетие. Това може да се дължи на намаляване на мускулната маса.



Хранене с твърде малко храна:  Звучи странно, но истината е, че ако пропуснете храненето или следвате много нискокалорична диета, тя може да се обърне срещу вас, като ви кара да изгаряте калории по-бавно.

Искате да забързате метаболизма си? Включете тежести в тренировката си, за да увеличите вашата чиста мускулна маса. И избягвайте диети, които имат изключително ниско калорични стойности.

Спите ли достатъчно?



Когато не получите достатъчното количество сън, това може да затрудни загубата на излишни килограми. Метаболизмът ви може да се забави и няма да изгаряте калории толкова бързо, колкото искате.

Може да имате и по-малко енергия, когато не сте си взели дозата сън. Това прави по-трудна тренировката и продуктивността.

Когато сте уморени, е по-вероятно да правите лоши избори, що се отнася до храненето, като да избирате сладкиши вместо плодове. В едно скорошно проучване, хората, които не получават достатъчно сън, са изяждали около 300 калории на ден повече от тези, които получават повече почивка.



Проблемна щитовидна жлеза?

Ако сте по-активни, може да имате състояние, наречено хипотиреоидизъм. Това може да доведе до увеличаване на теглото от натрупване на сол и вода в тялото ви. Свръхактивната щитовидната жлеза се нарича хипертиреоидизъм. Много хора с това състояние губят телесно тегло, но други приемат излишни калории, защото това може да ви накара да се чувствате по-гладни.



Начинът, по който щитовидната жлеза влияе върху метаболизма, енергията и теглото, е сложна. Други хормони, протеини и химикали също могат да играят основна роля. Консултирайте се с Вашия лекар, ако смятате, че това е проблем.

Дали това се дължи на проблем с цялостното ви здраве?

Заболяванията могат да направят отслабването една доста трудно постижима цел.
Някои неща, които могат да причинят проблеми с теглото, са:


• Нарушения на храненето като булимия
• Сърдечно заболяване
• Хормонални нарушения
• Нарушения на съня като сънна апнея



Някои лекарства могат да работят срещу вас и върху усилията ви да отслабнете. Например, може да имате проблеми със загубата на тегло, ако приемате лекарства против:

• Алергии
• Противозачатъчни
• Депресия
• Диабет
• Епилепсия
• Високо кръвно налягане
• Биполярно разстройство
• Шизофрения



Ако имате едно от тези състояния и килограмите ви са проблем за вас, говорете с Вашия лекар. Той може да промени лекарствата ви.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2019 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия