»
»
Как да изберем правилният веган протеин?
Как да изберем правилният веган протеин?
0
617
През последните години веган храненето и начин на живот стават все по-популярни. Но как това може да повлияе на активно трениращите? Както може би знаете, протеините са градивните елементи на живота. Всяка клетка в човешкото тяло е изградена от вериги от аминокиселини, които сами по себе си са градивните елементи на протеина. Телата ни могат естествено да произвеждат 11 неесенциални аминокиселини самостоятелно, докато 9 незаменими аминокиселини трябва да се набавят посредством храната. Протеинът спомага за растежа на мускулите и производството на енергия, силата, възстановяване на тъканите и е от съществено значение за производството на ензими и невротрансмитери, които работят постоянно, за да поддържат функцията на храносмилането, метаболизма и мозъка ни. Най-често срещаните протеини обикновено се произвеждат от млечен или месен произход, което автоматично означава, че те не са веган приемливи. Ето защо ние от Haya Labs решихме да те запознаем с трите най-добри опции за веган източник на протеин.

Грахов протеин



Граховият протеин на прах е добавка, направена чрез извличане на протеин от жълт грах. Обикновено се използва за увеличаване на съдържанието на протеини в смутита и шейкове и е перфектното допълнение към почти всяка диета, тъй като е с растителен произход и хипоалергенен. Ето защо това е един от най-честите избори по отношение на веган протеини. Граховият протеин е чудесен източник на желязо и подпомага растежа на мускулите, здравословното сваляне на тегло и се грижи за здравето на сърцето. Граховият протеин съдържа всички девет незаменими аминокиселини, които тялото ви не може да създаде и трябва да получи от храната. Също така е чудесен източник на аминокиселини с разклонена верига, особено аргинин - който насърчава здравословния кръвен поток и здравето на сърцето - и левцин, изолевцин и валин - които насърчават мускулния растеж. Проведени наскоро проучвания показват, че граховият протеин е един от най-лесно смилаемите растителни протеини - точно след соевия протеин и нахута.

Оризов протеин



Въпреки че обикновено оризът не се смята за „богата на протеини“ храна, в скромното оризово зърно има доста голямо количество протеин. Той е един от най-популярните растителни протеини, тъй като има много хранителни свойства. Оризовият протеин се усвоява лесно - много често хората, приемащи протеинови пудри или на високо протеинова диета, се борят с храносмилателни разстройства. Той обаче е по-лесно смилаем и ограничава тези проблеми. Освен това оризовият протеин е хипоалергенен, тъй като за разлика от протеиновите пудри, получени на базата на мляко, соя или пшеница, няма опасения за алергии, когато става въпрос за оризови протеинови добавки. Оризовият протеин на прах, започва да работи бързо, което го прави идеален за възстановяване след тренировка. Въпреки че не е пълноценен протеин (което означава, че липсват някои аминокиселини), той съдържа големи количества незаменими аминокиселини. Протеинът също така помага да се намали тежестта на инсулиновите скокове и произтичащите проблеми с кръвната захар, която понякога се случва след консумиране на храни с високо съдържание на въглехидрати. Когато се комбинира с въглехидрати, протеинът забавя усвояването на тези храни и може да предотврати усещането за изтощение, което понякога се получава.

Соев протеин



Соевият протеинов изолат на прах съдържа много малко мазнини и никакъв холестерол. За разлика от повечето други растителни протеини, той е пълноценен протеин. Това означава, че съдържа всички основни аминокиселини, които тялото не може да произведе и трябва да получи от храната. Докато всяка аминокиселина играе роля в синтеза на мускулни протеини, аминокиселините с разклонена верига (BCAA) са най-важните, когато става въпрос за изграждане на мускули. Проучване показва, че соята отстъпва на млечния протеин по отношение на синтезирания протеин за мускулите, но се представя по-добре от казеина. Изследователите заключават, че това може да се дължи на скоростта на храносмилане или съдържанието на левцин. За съжаление, въпреки че е богат на хранителни вещества, соевият протеин може значително да намали усвояването на минералите в тялото.

Хая Лабс.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2021 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия