»
»
Получавате ли достатъчно Витамин D?
Получавате ли достатъчно Витамин D?
0
1623
Кaкво е витамин D?

Витамин D е мастно-разтворим витамин,който се съдържа в телесните мастни тъкани.
Най-важните функций на витамин D са: повишава калция и фосфора и помага за нормалния растеж на костите и зъбите. Той е изключително важен за децата по време на формиране на костите.

Витамин D всъщност не е витамин. Това е, защото нашите тела могат  да го произведат чрез излагане на слънчева светлина, и по-специално ултравиолетови лъчи.



Също така, в активна форма витамин D се смята, че може да бъде и стероиден хормон - сходно на тестостерона и естрогена.

Той има ефекти върху хормоните и приемането на минерали, при минерализацията на костите и някои секрети.
Този витамин предпазва от Диабет тип 2, множествена склероза, сърдечносъдови болести и развитието на туморни клетки.



Oсновните функции, които правят витамин D толкова важен за организма са:

  • Подобрява мускулната дейност
  • Поддържа нормалния клетъчен растеж и развитие
  • Предотвратява възпаленията
  • Важен за растежа и развитие
  • Облекчава болките в ставите и костите
 
Как да разберем, че в тялото ни има дефицит на витамин D?



Според учени, най главният симптом е мускулната умора. Ниските нива на витамина  се асоцират с бързо уморяване на мускулите, проблеми с равновесието и възможност за чести припадъци.

Дефицитът на витамин D също може да предизвика скелетно-минерализационен дефект. Като резултат от това, пациентите могат да страдат от остеомалация - омекване на костите, което предизвиква дискомфорт, наравно с болка в ставите.



Много често диагнозите на хората се объркват с фибромиалгиа, дегенеративна болест в ставите, артрит и синдром на хронична умора.

Преди да се открие болестта, трябва задължително да се подложите на кръвен тест - той ще покаже дали са ниски нивата но витамин D в тялото Ви.

Ако да - можете да ги повишите по ред начини:



  • Слънчева светлина
Това е най-добрата стратегия.
Около 20-25 минути на слънчева светлина могат да Ви помогнат да повишите нивата на витамин D в организма. Пигментацията на кожата може да покаже колко витамин D абсорбирате. Логично,през лятото приемате повече витамин Dи това си личи по кожата Ви.

  • Хранене



Главните хранителни източници на този витамин не са много, но можете да извлечете витамин D от рибеното масло. Прекрасни възможности за това са: камбала, риба меч, херинга, риба тон, треска, сьомга, самур, пъстърва, скумрия и змиорка.

  • Под формата нахранителни добавки

Най-добрият заместител на витамин D е витамин D3, защото произлиза от него. Уверете се добре, че приемате правилната доза.
Най-добрият начин  да приемате витамин D обаче си остава чрез храната.



Заключение

Витамин D е важен за цялостното ни здраве.
Дори и да няма риск от ниски нива на витамина,е важно да се изследвате. Само тогава ще бъдете сигурни,че нивата на витамин D у вас са нормални.
Можете да си набавите витамин D чрез продуктите на Haya Labs:
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2022 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия