»
»
Витамините спрямо възрастта
Витамините спрямо възрастта
0
324
Калций

С възрастта можете да започнете да губите повече от този минерал, отколкото поглъщате. Това може да направи костите ви по-лесни за чупене и о-предразположени към заболявания (остеопороза), особено за жени в периода след менопауза. Калцият помага на мускулите, нервите, клетките и кръвоносните съдове да работят правилно. Вие получавате по-голямата част от есенциалните минерали за кости от храната, която поглъщате. Жени над 50 години и мъже над 70 години трябва да приемат около 20% повече от хората на други възрасти. Млякото и сиренето са най-добрите източници на калций. 


 
Витамин В12

Той участва в създаването на кръвните и нервните клетки в организма. Можете да го получите естествено от животински храни като месо, риба, яйца и млечни продукти. Хранителните добавки, обогатени с този витамин В12 и зърнените закуски, са други източници. Повечето американци приживе приемат достатъчно количество от този витамин, но възрастта може да промени това. До 30% от хората над 50-годишна възраст имат атрофичен гастрит, което затруднява тялото ви да абсорбира този витамин от храни.


 
Витамин D

Тялото ви се нуждае от него, за да абсорбира калция. Така че ги приемайте в тандем, за да предотвратите появата на остеопороза. Витамин D също помага на мускулите, нервите и имунната система да функционират правилно. Повечето хора получават витамин D от слънчевата светлина. Но вашето тяло е по-малко способно да превърне слънчевите лъчи във витамин D, когато остарее. По-трудно е да се получи този витамин от храни, но рибите като сьомга, скумрия и сардини са добър източник.



Витамин В6

Вашето тяло го използва, за да се бори с микробите и да произвежда енергия. Той също така помага на мозъка на бебетата да расте. Ние се нуждаем от повече B6, докато порастнем. Някои проучвания са открили връзки между високите нива на B6 в кръвта при възрастните и по-добрата памет. Но витаминът не подобрява умствените способности при хора с деменция. Нахутът е лесен и евтин източник на този витамин. Също така добри източници са черен дроб, мазната риба и обогатените зърнени закуски.


 
Магнезий

Този минерал помага на тялото да произвежда протеин и поддържа стабилни нивата на кръвна захар. Можете да го получите от ядки, семена и зеленина. Но по-възрастните хора са склонни да приемат по-малко от източниците на магнезий.
 


Пробиотиците

Тези “приятелски” бактерии са полезни за червата. Получаваме ги от ферментирали храни като кисело мляко или кисело зеле, или от хранителни добавки. Те могат да помогнат на много хора с храносмилателни проблеми, като диария или синдром на раздразнените черва и дори могат да ни предпазят от алергии. Пробиотиците вероятно са безопасни, ако сте в цветущо здраве.


 
Омега-3

Тези мастни киселини се наричат "съществени” или ”есенциални”, защото тялото ви не може да ги произведе самостоятелно. Те са важни за вашите очи, мозък и сперматозоиди. Тези полезни мазнини могат също да помогнат за предпазване от болести, свързани с възрастта, като болестта на Алцхаймер, артрит и дегенерация на макулата, които могат да причинят слепота.


 
Цинк

Много хора в напреднала възраст в Америка не получават достатъчно от този недооценен микроелемент. Той помага на вашето обоняние и вкус, и се бори с инфекциите и възпалението - всички важни органи и центрове в тялото. Цинкът също може да укрепи зрението ви. Стридите са най-добрият източник на този минерал. В противен случай можете да го получите от говеждо, раци и обогатени зърнени закуски.


 
Селен

Той предпазва вашите клетки от увреждане и инфекции и поддържа правилната работа на щитовидната жлеза. Селенът също може да поддържа здравината на мускулите и може да помогне за предотвратяване на свързани с възрастта заболявания като деменция, някои видове рак и заболявания на щитовидната жлеза. Само един или два бразилски ореха на ден са достатъчни източници на селен. Но не прекалявайте - твърде многото количество селен може да превърне ноктите ви крехки и да предизвика така нежелания косопад.


 
Калий

Калият играе роля в почти всичко в тялото ви, включително сърцето, бъбреците, мускулите и нервите. Той също така може да помогне за защита срещу инсулт, високо кръвно налягане и остеопороза. Много американци не получават достатъчно количество от този минерал. Сухите кайсии, банани, спанак и киселото мляко са добри източници. Посъветвайте се с Вашия лекар преди да приемете хранителни добавки – източници на калий. Те могат да попречат на лекарствата за високо кръвно налягане, мигрена и други състояния, ако приемате такива.


 
Фолиева киселина - фолат


Тази естествена форма на витамин В9 може да бъде намерена в зеленолистните зеленчуци, ядки, боб и други храни. Бременните жени приемат лабораторна форма на витамин В9, наречена фолиева киселина, за да предпазят плода от вродени дефекти. Фолатът помага при клетъчния растеж и може да предпази от инсулт и някои видове рак. Наличието на фолиева киселина в редица храни е безопасно. Но твърде много фолиева киселина, получена от хранителни добавки или обогатени храни може да повиши шансовете ви за рак на дебелото черво или увреждане на нервите.
 


Фибри

Вероятно знаете, че фибрите са добри за здравето ви. Знаете ли, че още по-важно е, когато стареете? Фибрите помагат за предпазване от инсулти, помагат за по-редовно изхождане, регулират метаболизма и понижават холестерола и кръвната захар. Жените над 50 години трябва да получават поне 21 грама дневно, докато мъжете се нуждаят от 30 грама, но повечето хора не получават толкова.


 
От къде да получим необходимата доза витамини и минерали?

Независимо дали са витамини, минерали или фибри, най-добре е да ги приемате от храни вместо от хапчета. Но това може да бъде предизвикателство в забързано ежедневие като това, в което живеем всички днес. Особено ако не приемате храни от балансиран хранителен режим или диета. Най-вероятно няма да получите витамин D, калий, калций или диетични фибри.



Ако мислите, че се нуждаете от повече, отколкото можете да получите от храната, говорете с Вашия лекар за хранителни добавки, които ще бъдат безопасни и съобразени с Вашите лекарства, диета и здраве.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2019 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия