»
»
Как стресът ви кара да желаете храна и да задържате мазнини
Как стресът ви кара да желаете храна и да задържате мазнини
0
722

Когато сме под стрес, имаме нужда от храна за да снабдим тялото с нужното количество хранителни вещества и да се възстановим от напрежението много по-бързо. Вместо обаче да се откажем от вредното хапване, ние се обръщаме към опаковката с чипс и за съжаление правим огромна грешка!

Как стресът влияе на  приема на храна?

Винаги когато сме стресирани тялото ни има нужда от храна. Когато този фактор повлияе, се освобождава една група хормони, които ние наричаме глюкокортикоиди. Те остават в кръвта за много дълго време - дори и след като стресовата ситуация е отшумяла.



Една от главните задачи на глюкокортикоидите, е да замени енергията, изгубена по време на стреса. Нашето тяло не прави разлика между малки и големи проблеми - проблеми в работата или с финансовото ни състояние, или пък животозастрашаващи проблеми.

Как да запазим енергия в опасен момент?

Защо нашето тяло би могло да повиши нивата на захар и мазнини след стресова ситуация?

Това е защото тялото е изключително адаптавна „машина”. Дори стоенето зад бюрото на работа може да Ви стресира без да разберете, дори да не се е случило нещо фатално или да има явен проблем.

Точно тук идва главната роля на захарта в такива моменти. Храни с много захар, сол и мазнини биват предпочетени от организма.

Как да знаем кога да спрем да ядем?

Стресът най- често се смята като „самотно” събитие, но всъщност повечето от нас са под хроничен стрес и имат хронично високи нива на глюкокортикоиди в кръвта, което води до нужда от захар и дори понякога преяждане.

Глюкокортикоидите всъщност намаляват чувствителността на клетките към лептин. Той   е един от главните енергийни хомеостатични хормони. Диктува на клетките ни колко мазнина да задържат и кога да спрем да ядем.

Ако имаме липса на лептин в тялото, няма да знаем кога трябва да спрем да ядем.

Някои храни по естествен начин ни правят резистентни към лептина. За всеки от нас има вид храна която не спираме да ядем, дори ако  вече не сме гладни.

Много често хората смятат, че ако някой около тях сваля килограми чрез дадена диета, то и ние ще свалим. Причината това да не се получава, както се получава при другите, са стресовите нива. Може да правите всичко както трябва, но това не означава ,че ще свалите килограмите, които искате.

Как да помогнем на стресовите нива в тялото ни?

Справянето със стреса е безкрайна тема и е изключително строго индивидуално. Опции като медитация, дълбоки вдишвания, йога са възможности.



Това може да не е кардинално решение, но ще помогне. Може да започнете по една минута дневно докато не стигнете до 30 минути медитация на ден.

Убедете се ,че спите добре от 7 до 9 часа в денонощието в абсолютно затъмнена стая.

Трябва също да се убедим ,че се храним правилно – богати на хранителни вещества храни, месо, риба, яйца, плодове и зеленчуци.
Те могат да ни помогнат да се справим с хроничния стрес.

 

.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2020 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия