»
»
Стресът – болестта на модерния човек
Стресът – болестта на модерния човек
0
132
Всеки от нас е чувал за т.нар. модерна болест – стресът. Бабите ни го разглеждат като оправдание за неуспеха, роднините като признак за мързеливост, а ние все още не можем да открием рецептата за справяне със забързаното ежедневие. Макар мнозина да изпитват съмнение към съществуването му, стресът върви ръка за ръка с животa на човек.
 
Стресът – какво е и какво причинява?
 
Стресът е физическо, нервно напрежение, което в много от случаите е предизвикано от негативни фактори, които са се натрупали в ежедневието ни. Напрежението и нервното състояние могат да бъдат предизвикани от неудовлетвореност от работата или лични постижения, кратки срокове за изпълнение в работния процес, раздели или конфликти с близки и др.

Основните признаци на стрес са:
  • Трудно заспиване
  • Често събуждане през нощта
  • Умора, отпадналост и липса на енергия
  • Влошена концентрация
  • Нервно напрежение, раздразнителност и тревожност 


Освен гореизброените симптоми обаче, стресът се натрупва в тялото под формата на болезненост. Един от сериозните признаци, който ще усетите при наличие на високи нива на срес са сърдечните проблеми. Всеки път, когато сте в стресова ситуация, тялото ви увеличава отделянето на хормоните адреналин и кортизол, които преминали в кръвта карат артериите да се свиват, мускулите да се съкращават, а сърцето започва да бие като лудо. Това повишава напрежението и кръвното налягане, което от своя страна води до редица здравословни проблеми. Най-често влиянието на стреса върху сърдечно-съдовата система ще усетите под формата на стягане или сърцебиене. Освен в сърцето неприятно усещане или болка може да усетите в:
  • Врата и раменете
  • Главата
  • Стомаха
  • Кръста
  • Челюстта
  • Панкреаса
  • При докосване
  • Мускулна болка и напрежение в ставите
 


Стресът е състояние на напрежение, което в някои случаи води до депресивни състояния и необясними изблици на гняв, които определено ще объркат всеки ваш близък посмял да се изправи срещу вас в подобна ситуация. Напрежението по време на стрес или по-конкретно психическото напрежение, което оказва на организма, съчетани с високи нива на спортна активност могат да доведат до сериозни последствия за здравето.
 
Как да се справим? 
 
Има хиляди начини за справяне със стреса.  Сред основните методи е физическата активност, която обаче не трябва да е непременно супер натоварваща, а приятна и лека за изпълнение, за да не претоварвате сърцето.


 
Лека гимнастика или йога – перфектни за тези, които искат да се отпуснат, да намалят напрежението, да се раздвижат и така да се отърват от стреса. Движението ще ви накара да се съсредоточите върху нещо по-различно от спречкването с шефа в офиса или неправилно паркиралата кола на улицата, като ви направи в пъти по спокойни.
 
Друг метод за намаляване на стреса и напрежението са т.нар. стрес играчки, които също променят фокуса ви в друга посока, за да забравите какво ви е ядосало и да погледнете трезво на създалата се ситуация.
 
Другият метод са натуралните хранителни добавки и витамини, които се справят с напрежението, подобряват съня и премахват умората. Те са добро решение, когато започнете да страдате от безсъние или усетите срив в системата. 


 
Какво не трябва да правите?
 
Приемът на алкохол, когато сте под напрежение или се намирате в стресова ситуация е най-лошият избор. Алкохолът облекчава напрежението, когато се приема в малки количества, но предизвиква зависимост, а зависимостта от алкохол причинява увреждане функцията на черния дроб и множество други заболявания.
 
Прекаляването с храната също е лош избор, тъй като приемайки прекалено много храна, когато сте изнервени или под напрежение също ще предизвика зависимост и при натрупването на излишни килограми. .
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2020 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия