»
»
Истините за възрастта и тренировките
Истините за възрастта и тренировките
0
585
Без извинения: Просто се раздвижете!

Можете да измислите над милион оправдания за това да не сте физически активни.Някой хора дори с причина биха се оправдали. Но важното е да знаете, че статичността е най-лошото нещо на света. Въпреки всичко, 3,2 милиона умират всяка година от липса на физическа активност и застоял начин на живот. Редовните упражнения, дори минимални при хора в напреднала възраст, са от изключително значение.



В много напреднала възраст сте

Упражненията за хубави за всички, независимо от възрастта. Дори най-малките и незначителни упражнения или физически активности са от значение. Консултирайте се с медицинско лице как да започнете още от днес. Можете да започнете с упражнения по 5-10 минути дневно, за да привикнете организма към този начин на живот.



Имате нуждата да го карате малко по-леко

Това да имате нужда от почивка, няма нищо общо с напредналата ви възраст. Дори хората със сериозни проблеми в напреднала възраст, като сърдечни заболявания, диабет, артрит или други, могат да живеят по-добре, само защото имат желание да се движат и да са физически активни. Почивката е важна не само при възрастните – а при всички!

Не мисля, че сърцето ми ще издържи



Колкото повече активни оставате в продължение на годините, толкова по-малки са шансовете да се разболеете от сърдечна болест. Потърсете лекаря си за точно определените упражнения и физически активности, които можете да практикувате индивидуално вие. И тук не говорим за адски изморителните тренировки, а за една лека разходка в парка, каране на колело или избрано аеробно упражнение веднъж седмично.

Не съм толкова подвижен, колкото бях преди години



Упражненията, които изискват гъвкавост са едни от четирите типа упражнения, които подпомагат издръжливостта, силата и баланса. Можете да поработите не върху упражнения, които не са в категорията ви, ами върху стречинг, например. Йогата е прекрасен начин да увеличите гъвкавостта си. Не бързайте, не се хвърляйте на първото, което ви попадне. Не прекалявайте в стречинга, за да не постигнете обратен ефект.

Страх ме е, че ще се нараня



За да сте в безопасност, трябва да се консултирате първо с медицинско лице, ако дълго време не сте били активни или имате здравословни проблеми. Вашият доктор най-добре знае какво е добре за вас и от какви упражнения имате нужда. Експерти казват, че тези, които сега започват, трябва да стартират с малко по-бавно темпо и по-ниско-интензивни тренировки. Пийте голямо количество вода, „слушайте” тялото си, загрявайте добре преди тренировка и правете стречинг след нея.

Не обичам да правя упражнения



Да сме физически активни не винаги означава да „блъскаме” яко във фитнес залата с тежести или пък да се запишем на 10-километров маратон. Правете неща, които ви носят удоволствие и ще ви накарат да сте постоянни. Можете да правите любимите си упражнения в задния двор, да карате колело до магазина, да се разхождате с приятели, да поработите малко в градината – да, това е в изключителен плюс! Разнообразявайте физическата активност често, за да не се отегчавате.

Нямам партньор за спорт



Да имате партньор за тренировки или да влезете в групови сесии помага доста често. Проучвания показват, че подкрепата и хората покрай вас, могат да ви накарат да се чувствате удовлетворени от това, което правите всички заедно. Приятелите за спорт могат да помогнат ако дълго време сте били физически не-активни. Доста хора пък предпочитат да тренират сами. Ако не сте такъв тип човек, намерете групови тренировки с хора на вашето ниво. Със сигурност трябва да знаете едно нещо – има много други хора като вас!



Нямам достатъчно време

Никоя домакинска работа или задължение за през деня не може да бъде оправдание, че не можете да намерите дори 1 час за физическа активност. Ако се замислите колко ползи има от редовната физическа активност и минималното необходимо време за оптимална тренировка – 150 минути седмично за аеробна дейност, отговорът е ясен: Ако искате да сте здрави за по-дълго време, то тогава трябва да намерите време за спорт.

Сърцето ми си е добре



Не става въпрос само за сърцето ви. Редовните упражнения могат да укрепят здравето на белия дроб, мускулите и цялата сърдечно-съдова система. Става въпрос за всички ползи, които могат да включват и регулиране на кръвното налягане, по-добро здраве за костите, ставите и сухожилията, и по-малък шанс от развитие на доста заболявания.

Не искам да падна

Падането може да се окаже сериозен проблем в напреднала възраст. Но с редовна физическа активност, включително упражнения, които можете да правите почти през цялото време, независимо от локацията, можете да се предпазите от падания и контузии. Тук отново препоръчваме консултацията с медицинско лице, за да изберете най-оптималните физически активности.



Притеснявам се повече за мозъка си

Упражненията са изключително важни за мозъчната дейност. Експерти доказват, че не само упражненията могат да подпомогнат оптималното здравословно състояние и физическо здраве, ами и „лекуват” състояния на депресия и раздразнителност. Нали знаете – „Здрав дух в здраво тяло”!.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2020 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия