»
»
Всичко за диетата, тип „80-20” или „Уикенд диета”.
Всичко за диетата, тип „80-20” или „Уикенд диета”.
0
311
Всичко за диетата, тип „80-20” или „Уикенд диета”.

Какво представлява?


Идеята е много проста: В 80% от времето си, хапвайте здравословни храни и имайте повече свобода в избора на храна в останалите 20%.

Но как точно действа на организма и как се отразява върху теглото ни, може да варира при всеки отделен човек.



80-те %

Има редица изследвания, които могат да докажат кои храни трябва задължително да присъстват в здравословното меню на всеки от нас.

Основният принцип е да отрупате половината от чинията си плодове и зеленчуци и често да ги редувате. Останалата част от вашата чиния трябва да бъде изпълнена с пълнозърнести храни и протеин от източници като нискомаслени млечни продукти. Опитайте се да ограничите наситените мазнини и добавените захари.



80% зеленчуци или плодове
 
Добавяйте пресни, консервирани или замразени зеленчуци – хапвайте ги като гарнитура към основното ястие или просто като част от салатата. Потърсете много различни зеленчуци, което от своя страна подпомага приема на много и различни хранителни вещества. 



Можете да ги приготвите на пара, соте, печени, или на скара, за да промените вкусовете им и да ги приемате по начина, който най-много ви се харесва.
 
80% пълнозърнести храни


 
Опитайте се да ограничите закуските, сладкишите и бисквитите, направени с рафинирани зърна като бяло брашно, например. Те могат да увеличат кръвната ви захар.

80%  млечни


 
Добавете към хранителния си режим безмаслено мляко, кисело мляко, соя и млека от ядки, за да намалите наситените мазнини. Когато приемате млечни мазнини, сведете ги до минимум с нискомаслени версии на заквасена сметана и сирене.
 
80%  протеин
 
Говеждото месо, пилешкото и свинското месо са добри източници на протеин, особено когато са с ниско съдържание на мазнини, но за вашето здраве е по-добре да ги смесвате малко.



Риба, боб, грах, ядки, семена, соя и яйца добавят различни вкусове към храната и доставят различни и есенциални хранителни вещества на организма.

След като сте били стриктни цяла седмица със здравословните седмични ястия, е време да се забавлявате – но в разумни граници, разбира се.

„Чийт дейс”

Както във всяко друго нещо, човек има нужда от стимул. И тук говорим за внимание към детайлите и калориите – все пак не искате всичко, което сте градили до момента да отиде на вятъра, нали?



Подходяща ли е тази диета за хора, които искат да отслабнат?
 
Ако се опитвате да отслабнете, може да искате да сте малко по-примерни и стриктни в изпълнението на този хранителен режим и да внимавате за онези 20% от седмицата.



Нека не забравяме за тренировките!

Ако се опитвате да отслабнете, само обикновената диета едва ли ще бъде достатъчна да изпълните целите си. За да помогнете на тялото си да изгори повече калории, отколкото приемате, вие ще трябва да се подложите на тренировки с продължителност не по-малко от половин или един час.



Вдигането на тежести или лицевите опори могат да ви помогнат да изградите чиста мускулна маса.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2019 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия