»
»
Съвети за готвене
Съвети за готвене
0
234
Готвенето на повече храна у дома е добро за вашето здраве и портфейла ви. С малко планиране можете да намерите време за него дори и в най-натоварената седмица.

Целта е да се възползвате максимално от времето, което изразходвате в кухнята. Започнете, като планирате ястията си за седмицата напред и бъдете конкретни.
Можете дори да направите основен график за всяка седмица: Чили в понеделник, тестени изделия в четвъртък и такос в петък, например. Това може да улесни планирането и очакването за дадено ястие от хората вкъщи.



Избирайте лесни рецепти

Стартирайте с лесни и прости рецепти. Лазанята или сготвената риба отнемат много време за приготвяне и не могат да бъдат хапвани на следващия ден, защото веднъж истинали не са вкусни.



Когато намерите рецепта, която изглежда лесна, си я запазете. След като направите своя избор, направете списък на всяка съставка, която да купите, включително и количеството, което ще ви е необходимо. Отделно от всичко това и не на последно място – ще бъдете наясно за финансовата част.



Избирайте универсални съставки

Потърсете съставки, които бихте могли да добавите към много ястия. Например, можете да използвате киноа, за да направите основно ястие, да я добавите към салата или като част от десерта.

Печеното пиле може да бъде вкус, добавен към супа или да се сервира в такос, както и допълнение към вкусната салата. А и това далеч не е всичко – ако не сте могли да изядете всичко, просто го приберете за следващия ден.



Пазарувайте веднъж седмично

След като имате списъка с необходимите съставки и продукти, изберете ден за пазаруване, който съответства на графика ви. Може би ви харесва да отидете на пазара  за производителите, който се провежда в събота или просто да влезете в най-близкия супермаркет и да закупите всичко, което ви е необходимо. Не забравяйте да купите точно това, от което се нуждаете.



Изберете ден за приготвяне на храната

Готвенето на повече храна наведнъж улеснява приготвянето на здравословни ястия в забързаните дни. Изберете ден от седмицата, за да подготвите колкото се може повече ястия, за да улесните следващите дни през седмицата.


 
Помислете за времето за готвене


В деня на подготовката започнете с храни, които се нуждаят от най-много време в печката или във фурната: готвене на месо, печене на зеленчуци накисване на боб, както и киноа. След като сте сложили всички тези неща да се пекат или варят, можете да преминете към нарязването на зеленчуците за салатата, например. 


 
Винаги имайте под ръка от основните съставки

Има няколко универсални съставки, с които можете да приготвите много видове ястия. Направете така, че винаги да имате под ръка някои от тях, за да улесните готвенето. Зеленчуци, ориз, паста, консерви с риба тон или плодове са един добър пример за това.



Наличието на тези основни продукти ще ви спести време, в което иначе трябва да отидете до най-близкия супермаркет и да пазарувате.
 
Гответе в повече, за да остане допълнително



Ако знаете, че използвате много от някои съставки или рецепти, удвоете или утроите количеството, което приготвяте. Можете да си спестите времето за приготвяне на сварени зеленчуци или същите на пара или да варите яйца.
 
Трик със зеленчуци



Можете да "озарявате" зеленчуците си - да ги натопите във вряща вода и бързо да ги охладите - за да ги оставяте по-дълго във фризера.

Бонус: също така тази процедура освежава цвета на зеленчуците, уплътнява вкуса им и помага да се отървете от микробите в тях. Измийте ги и ги нарязайте в правилния размер, преди да започнете този процес.
 
Обяд в кутия или буркан



Можете да направите предварително пет ястия наведнъж и да обядвате през цялата седмица. Поставете ядки, зърна, протеини и дресинг в долната част на буркан от 8 грама, с зеленчуци отгоре. По този начин няма да се налага да си купувате храна по време на работа, която допълнително би могла да повлияе на финансите ви, както и да приемате храни, които не са за препоръчване ако сте на строг хранителен режим или диета.


 
Въведете малко ред

След като сте готови с опакованите храни, не слагайте всичко в задната част на хладилника или фризера. Етикетирайте всяка кутия със съдържанието и датата на затваряне. Съхранявайте нещата, които вече са там, в близост до предната част, така че първо да ги използвате. Поставете храна, която се разваля най-бързо, като билки и нарязани плодове, на нивото на очите, така че да не забравите за тях.


 
Колко време?

Не позволявайте тежката ви работа да се разваля правилника в хладилника! Имайте предвид колко дълго някои храни ще останат добре охладени:

• Месо – говеждо или пилешко - 1-2 дни
• Риба, супи или други подобни ястия - 3-4 дни
• Фасул, нахут (варени): 5 дни
• Твърдо сварени яйца, нарязани зеленчуци: 1 седмица
• Меко сирене (отворено): 2 седмици
• Твърдо сирене (отворено): 5-6 седмици



Замразени

Най-подходящи за замразяване на храна са херметичните контейнери. Можете да спестите място, ако използвате големи затварящи се пластмасови торбички и изстискате допълнителния въздух вътре. Всички храни могат да бъдат замразени, но при храни с много вода, като зелени салати или домати, не винаги се получава.


 
След като ги запазите, имайте предвид колко дълго ще останат добре замразени:

• Супи, яхнии, боб (варени): 2-3 месеца
• Месо, домашни птици (варени): 3-6 месеца
• Ябълки, банани, круши, сливи, манго, плодове: 6-8 месеца
• Зеленчуци: 8-12 месеца.
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2018 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия