»
»
Какво да хапваш през есента и зимата - част 1
Какво да хапваш през есента и зимата - част 1
1
902
Снежинки, уютни одеала, горещ шоколад. Зимния сезон има много синоними, но тези са едни от основните.

През зимата храненето с пресни плодове и зеленчуци може да бъде предизвикателство, но ние ще ви помогнем в избора на тези храни.  



Ако спазвате по-строг хранителен режим или диета, здравословното хранене ще се окаже истинска трудност, защото пресните плодове и зеленчуци са основен компонент за всеки спортуващ.

Всички изброени плодове и зеленчуци са богати на витамини и са жизненоважни за организма и справянето му с многото трудности от здравословна гледна точка.
 

Зеле



Този супер зеленчук е роднина с карфиола, брюкселското зеле, къдравото зеле и броколите. Зелето е „заредено” с витамини и минерали (витамин С и К, фолати), фибри, антиоксиданти и анти-канцерогенни съставки, по-известни като глюкозинолати.
Някои проучвания твърдят, че зеленчуците в кръгла форма подпомагат намаляването на холестерол, рак и диабет.



Пиков сезон: има някои разновидности на зелето, които се срещат предимно през Юли, но по-голямото количество зеле е студенолюбиво и вирее през есента и зимата.

Как да го вкючим в менюто си:хранителните стойности на зелето са най-силно проявени когато то се приема сурово, под формата на салата.
 


Брюкселско зеле



Този модерен зеленчук набира все повече популярност. Брюкселското зеле, известно още като мини-зеле, се радва на същите ползи за здравето, колкото и големият си брат  – зелето.
Подобно на други кръстоцветни зеленчуци, брюкселското зеле има високи нива на антиоксиданти, които предпазват ДНК от оксидативно увреждане и намаляват риска от ракови образувания.



Пиков сезон: от Септември до Февруари

Как да го включим в менюто си: можете да го овкусите със зехтин и да го направите хрупкаво
 


Тиква



Един от най-известните зеленчуци през зимата – да, това е тиквата! Тя е пълна с множество здравословни ползи и съставки, които ще подпомогнат организма ви по време на есенния и зимния сезон – каротеноиди, витамин А и калий.



Пиков сезон: започва през Септември и продължава до ранен месец Март

Как да я включим в менюто си: Има редица рецепти, които можете да изпробвате, тиквата има страхотен вкус и неповторим аромат!
 
 
Картофи



Картофите имат висок гликемичен индекс, но те също имат изключително много здравословни ползи върху организма. Активните съставки като калий, магнезий, фолиева киселина, витамин С и дори протеин, ще ви накарат да хапвате повече картофи през есента и зимата.

Някои проучвания доказват също, че картофите намаляват високото кръвно налягане и са мощен антиоксидант. Сладките картофи са предпочитана алтернатива за тези със строг хранителен режим или диета. Те са страхотен източник на бета-каротени, витамин А, витамин С и фибри.



Пиков сезон: картофите растат целогодишно

Как да ги включим в менюто си: можете да ги изпечете, изпържите, сварите и да добавите към тях броколи, сирена, къдраво зеле – решението е изцяло ваше!
 

Лук



Освен идеален като подправка, лукът е с изключително ниско съдържание на калории и е богат на витамин С и фибри.
Не се страхувайте от сълзите докато го приготвяте – всяко нещо изисква малки жертви.



Пиков сезон: расте целогодишно

Как да го включим в менюто си:  можете да включите лука във всяко ястие, стига да обичате вкусът му.
 


Край на част 1..
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2022 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия