»
»
5 йога упражнения срещу стрес
5 йога упражнения срещу стрес
0
674
Ежедневието ни е изпълнено със много стрес, който може да пречупи психиката ни. Напрежението и депресивните състояния отключват редица заболявания и ни правят конфликтни. Йогата е метод, чрез който се свързваме с мозъка си и му казваме „забави темпото, време ти е за почивка”.
 
За да не пренасяме напрежението от работния ден у дома, ето 5 йога упражнения за намаляване на стреса:
 
Прегъване напред


 

Можете да направите това упражнение в изправено или седнало положение. Започнете с дълбоко вдишване, задръжте дъха си за малко и издишайте, повторете това няколко пъти. След това, седнете на пода с изпънати крака и леко сгънати коленете. Бавно, докато продължавате да дишате дълбоко, започнете да изпъвате ръцете си напред, докато не сгънете тялото, а ръцете ви да докосват стъпалата. Докато спускате гърдите си към бедрата, отпуснете главата и врата, докато не поставите главата на краката и отпуснете цялото тяло. Можете също така да сгънете напред от изправено положение или да оставите ръцете си да висят, или да прегърнете краката. Когато отпуснете тялото освободете ума от всички мисли и се отпуснете максимално.
 
Поза орел


 

Това е балансираща поза, която изисква дълбока концентрация, затова се съсредоточи върху нея! Започнете със поставени крака един от друг, колкото е ширината на ханша. Раменете трябва да са отпуснати надолу и назад.  Бавно вдигнете десния си крак и го преплетете около левия, сякаш седите с кръстосани крака на стол.  След това кръстосайте лявата около дясната си ръка, като сгъвате лактите към вас. Опитайте се да запазите равновесие и не забравяйте да дишате равномерно. Погледът може да насочите към определен обект, който да ви накара да се съсредоточите. Редувайте краката, на които пазите баланс, като се задържите така поне половин до 1 минута.
 
Йога асана котка и крава


 

Това е кратка последователност, в която премествате тялото си между две пози, поза на котка и поза на крава. Тези комбинирани пози спомагат за намаляване на болката в гърба и кръста. Позата позволява правилно дишане, с което по-голяма концентрация и изчистване на ума. Поставете коленете на пода, а ръцете точно под раменете. Когато вдишвате отпуснете гърдите към пода в поза котка, а при издишване отпуснете глава надолу, а гърба извийте нагоре в поза крава. Дръжте корема стегнат, докато правите различните пози и не забравяйте да дишате докато се движите.
 
Шишу Асана (поза на детето)


 

Тази поза е подходяща за облекчаване на болката в кръста. Застанете на колене, като седнете върху краката си, след това изпънете ръцете си напред, като легнете по корем, а лицето ви е на пода. Отпуснете цялото си тяло надолу и ако имате нужда от допълнително облекчение в раменете и горната част на гърба, сгънете лактите. Регулирайте дишането си, като се опитата да го направите равномерно.
 
Крака нагоре по стената


 

Идеалната поза, с която да отпуснете напрежението след тежкия и изморителен ден. Упражнението е чудесен начин да се отпуснете, преди да си легнете и ви дава възможност да се отпуснете максимално. Упражнението е много просто за изпълнение. Легнете пред стената, като доближите дупето към нея и изправите краката облегнати на нея. Настанете се възможно най-удобно, затворете очи и може да си пуснете малко релаксираща музика. Позволете на цялото си тяло и ум да се освободят от всякакви мисли или притеснения. Останете така, колкото искате.
 
Йога е един от най-добрите методи за релакс и освобождаване на напрежението, като ви позволява да намалите болката в кръста, гърба, раменете и други части на тялото. Йога се практикува от източните култури като метод за освобождаване на мислите от напрежението и тревогите. Перфектното време за йога е вечер, след дългия работен ден, когато умът ви трябва да се освободи от всичко, за което сте мислили през деня. .
коментари
добави коментар
име *
е-мейл адрес *
код (*)
коментар *
Реклама
©2020 Haya Labs ®. Всички права запазени. | Правила и условия